Вісім аргументів на користь…
Сила веб-сайту походить від людей, які його використовують, а не від тих, хто його…
У цій статті ми обговоримо важливе питання, навіщо треба оновлювати існуючий сайт. Адже сайт вже існує, він наповнений даними, встановлений на сервер, на сайт заходять відвідувачі. І справді, на перший погляд немає жодних проблем, особливо, якщо сайт був створений і наповнений даними порівняно нещодавно, скажімо, лише п‘ять або сім років тому. Ви постійно працюєте над сайтом, оновлюєте його вміст: опис товарів та ціни, додаєте публікації. Невже цього недостатньо? Навіщо створювати собі, начебто, зайві труднощі?
На жаль, реалії ринку диктують однозначну відповідь: сайт треба періодично оновлювати. І не дуже важливо, йдеться про великий корпоративний портал, інтернет-магазин з високою відвідуваністю або про скромний персональний сайт. У всіх випадках власнику сайту варто дочитати цю статтю до кінця і вирішити, чи потрібно оновлювати сайт одразу ж, або ще трохи погодити з оновленням.
Якщо спробувати коротко сформулювати причину, з якої необхідно докладати зусиль для того, щоб ваш сайт був завжди, що називається, «на гребені хвилі», то вийде такий текст. З кожним днем все більше людей приділяють свій робочий і особистий час онлайн-технололіям. Регулярні та періодичні оновлення сайту створюють всі умови для того, щоб ваш бізнес йшов у ногу з часом, щоб він встигав відповідати на потреби ваших клієнтів, щоб ваші товари та послуги знаходилися на вершині піраміди, щоб бізнес не відставав від конкурентів. І навпаки, відмовляючись оновлювати свій сайт, ви створюєте умови для програшу у конкурентній боротьбі.
Отже, докладно розглянемо основні причини, з яких необхідно регулярно оновлювати свій сайт. Крім списку причин, ми маємо окремо розглянути необхідність оновлення вмісту сайту (контенту), його зовнішнього вигляду, а також технологічного ядра (т.зв.движка). Ті чи інші компоненти можуть бути більш менш важливими, залежно від того, яку основну функцію виконує ваш сайт. Але, в будь-якому випадку, не слід забувати про що б там не було. Як кажуть, із дрібниць складаються все на цьому світі.
Чинник перший: оновлення ПЗ
Інтернет-технології розвиваються галопуючими темпами. Відповідно, критерії оцінки ефективності тих чи інших кроків також змінюються. Проте, зрештою, базові чинники залишаються незмінними. Будь-які зміни технологій переслідують ті самі цілі: зробити сайт швидше, простіше, економічнішим і стійкішим до злому. І, які б удосконалення ви не робили б, мета залишається незмінною. Розробники сайту намагаються надати відвідувачам та користувачам якомога більше нових можливостей, підвищити популярність та відвідуваність сайту та, зрештою, заробити більше грошей.
Чинник другий: удосконалення бренду
Придумати хороший бренд для бізнесу – завдання не просте. Але ще складніше покращити існуюче, здавалося б, і без того звичне та вдале ім‘я компанії. Тим не менш, якщо вам вдасться знайти ще більш точне ім‘я бренду, це, без сумніву, приверне масу нових відвідувачів на ваш сайт. Причому, як показують наукові дослідження, вдалий бренд для успішного бізнесу набагато важливіший за оптимальну ринкову стратегію. Обґрунтування для такого висновку лежить у надрах людської психіки, і виходить за рамки цієї статті.
Чинник третій: мода мінлива
Стежити за мінливою модою означає бути завжди на горі списку конкуруючих компаній. Скільки б не був корисним контент сайту, якщо його сторінки виглядає не сучасно, всі зусилля будуть витрачені даремно. Якщо не оновлювати зовнішній вигляд сайту, можна втратити відвідувачів всього за кілька років.
Коли йдеться про модний дизайн, то треба враховувати не лише кольорові схеми та графічні елементи. Поняття модного дизайну значно ємніше. Наприклад, в останнє десятиліття дизайн житлових приміщень прагне простоти і порожнечі. Ось і веб-дизайнери дійшли того, що сторінки сайту не мають бути захаращені непотрібними елементами, а навпаки, відвідувач міг би сфокусуватися на головному, не відволікаючись на непотрібні деталі.
Ще одним важливим фактором була анімація на сторінках сайту. Хоча, тут, як і в багатьох інших випадках, ні в якому разі не можна перестаратися, інакше виникне зворотний ефект і відвідуваність сайту знизиться.
Чинник четвертий: пришвидшуйте сайт
Головне, чого кожному з нас постійно бракує – час. Ніхто не буде користуватися сайтом, сторінки якого відкриваються кілька секунд. Проте, ще важливішим моментом є те що, що пошукові системи розміщують повільні сайти наприкінці списку видачі, у результаті відвідуваність ресурсу падає майже нуля.
Швидкість завантаження сторінок сайту залежить від багатьох факторів. Головним фактором є технологія, на основі якої працює движок сайту. З кожним роком з‘являються нові й нові системи управління контентом. Для всіх популярних CMS виходять пакети оновлень. Своєчасний перехід на продуктивний двигун, або своєчасне оновлення версії CMS сайту дозволить вам не втрачати позиції сайту в пошуковій видачі, а значить, не втрачати відвідувачів.
Слід пам‘ятати, що технологія ПЗ – далеко не єдиний фактор, який може бути причиною низьких експлуатаційних характеристик сайту. Крім самого движка, слід оновлювати шаблон сайту. Крім того, слід стежити, щоб користувачі не розміщували на сайті зображення надмірного розміру. Громіздкі інтерактивні інтерфейси також не сприяють добрим показникам швидкості завантаження сторінок сайту.
Чинник п‘ятий: пам‘ятайте про безпеку
Вочевидь, не залишилося людей, які б не чули про те, що в когось зникли ті чи інші цифрові дані. А тих, хто ніколи не ставав жертвою комп‘ютерного вірусу, вже не існує. Інтернет-сайт зазвичай містить великий обсяг персональної та фінансової інформації. Ось чому величезна армія зловмисників, їх звичайно називають хакерами, проводить багато часу за комп‘ютером, намагаючись зламати той чи інший сайт, щоб та отримати доступ до конфіденційних даних.
Отримання доступу до особистих даних не є єдиною метою хакерів. Якщо ваш сайт зламаний, він може стати джерелом розсилки спаму. Мільйонам користувачів Інтернету стануть надходити листи про продаж чого б там не було. Окрім збитків для вашої репутації, хостинг-провайдер може заблокувати ваш сайт за розсилку спаму.
Отже, треба вживати заходів, головна з яких – своєчасне оновлення ПЗ. Якщо ПЗ сайту довгий час не оновлювати, він стає вразливим для атак зломщиків. Як стверджують фахівці, сайт, який не оновлюється протягом року, є вразливим для атак зловмисників.
Як ми бачимо, оновлення математичного забезпечення сайту – не самоціль, а найважливіший профілактичний захід, який суттєво знижує ймовірність злому. Деколи на сайті встановлюють спеціалізовані нестандартні системи безпеки. Очевидно, что нестандартное средство защиты априори является более надежныи. Адже чим поширеніша система безпеки, тим більше охочих її зламати. Тому, дуже важливо, щоб при оновленні движка сайту веб-майстер робив також оновлення ще й системи безпеки.
Чинник шостий: забезпечення гнучкості
На сьогоднішній день, якщо ваш сайт не має мобільної версії, то найкраще про цей сайт забути і зробити інший, з нуля. Згідно з деякими дослідженнями, вже більше половини всіх інтернет-сайтів адаптовані під мобільні пристрої.
Цікаво, що за останнє десятиліття змінилася методика розробки макету сайту. Тепер мобільну версію розробляють як доповнення до десктоп-версії, бо як основу сайту. І вже на базі готової мобільної версії дизайнери та верстальники створюють макет сайту для декстоп-моніторів.
Навіть якщо ви замовили собі мобільний додаток, не нехтуйте виготовленням мобільної версії сайту. В іншому випадку ви можете втратити значну частину відвідувачів сайту. _
Чинник сьомий: зростання позицій у пошуковій видачі
Як давно ви займалися пошуковою оптимізацією свого сайту? Слід пам‘ятати, що пошукова система Google оновлює алгоритм ранжування майже раз на півроку. Ну а невеликі зміни в алгоритмах інтернет-гігант робить постійно, іноді це відбувається раз на тиждень. Саме тому слід регулярно оновлювати контент сайту, метатеги сторінок. В іншому випадку позиції сайту у видачі пошукових систем можуть суттєво погіршитися.
Основну увагу слід приділяти контенту сайту. Як показують дослідження, система Google останнім часом істотно підвищила вплив якості контенту на позиції сайту в пошуковій видачі. Ось три основні принципи, дотримуючись яких ви зможете підтримати високу відвідуваність свого сайту:
- Корисність: творці сайту насамперед мають переслідувати інтереси відвідувача;
- Експертність, авторитетність, надійність: вміст сайту має викликати довіру та бути результатом практичного досвіду авторів сайту;
- Гроші це життя: інформація, розташована на сайті, повинна допомагати відвідувачам приймати важливі рішення щодо їх фінансової та виробничої діяльності.
Чинник восьмий: забезпечення інтеграції
На ринку є неймовірна кількість плагінів, використовуючи які, ви можете швидко та ефективно озброїти сайт тим чи іншим корисним функціоналом. Це може бути платне, безкоштовне або умовно безкоштовне ПЗ. У всіх випадках двигун вашого сайту повинен забезпечувати легку інтеграцію таких плагінів. Ось лише деякі вдосконалення, які будуть корисні для вашого сайту:
- Кнопки соціальних мереж;
- Аналітика Google;
- Трансляція реклами;
- Платіжні шлюзи;
- ПЗ ПЗ системи знижок на товари;
- Системи бронювання товарів та послуг.
Забезпечення можливості встановлення сучасних плагінів може вимагати зміни ПЗ сайту. Однак, це необхідний захід, якщо ви хочете підтримувати конкурентоспроможність вашого бізнесу на поточному рівні.
Як дізнатися про те, що настав час оновлювати сайт?
Для того, щоб не прогаяти момент, коли виникає необхідність оновлення сайту, зовсім не обов‘язково аналізувати його вручну. Достатньо встановити на сайт аналітику Google, і ви зможете вчасно дізнатися, що настав час для оновлення того чи іншого компонента. Після встановлення коду зачекайте кілька днів, щоб робот Google зібрав статистику на вашому сайті. Потім зайдіть у свій екаунт Google і проконтролюйте наступні параметри:
Що більше цей показник, то частіше відвідувачі сайту йдуть на інші ресурси або просто закривають вкладку браузера.
Якщо сторінки вашого сайту завантажуються недостатньо швидко, відвідувачі не чекатимуть і почнуть шукати необхідну інформацію на інших ресурсах. Знайте: у відвідувачів вашого сайту немає ані зайвого терпіння, ані часу на очікування того, поки сторінка вашого сайту врешті-решт завантажиться. З огляду на те, що альтернатив вашому сайту в Інтернеті безліч, відвідувачі будуть залишати ваш сайт назавжди. Виміряти швидкість завантаження легко. В Інтернеті є багато відповідних спеціалізованих сервісів.
Час, який кожен конкретний відвідувач присвячує перебуванню на вашому сайті, показує рівень розвитку інтерфейсу та якість контенту. Зазвичай цей параметр розглядають разом із показником відмов.
Відвідувачі сайту є вашими потенційними клієнтами, покупцями, передплатниками. Конверсія дозволяє зрозуміти, яка частина відвідувачів виконала цільову дію – скільки людей скористалися послугою, придбали товар чи підписалися на розсилку новин, залежно від характеру сайту. Низька конверсія свідчить про те, що люди не знаходять на вашому сайті те, що їм потрібно. Причиною може бути будь-що – застарілий контент або неякісна система навігації. У всіх випадках вам варто замислитись над тим, щоб оновити свій сайт.
Оновлювати чи не оновлювати?
Перерахуємо однозначні критерії, за яких рішення про оновлення сайту має бути прийняте беззастережно:
Ви маєте оновлювати сайт не рідше, ніж один раз на п‘ять років. Мабуть, навіть п‘ять років – надто довгий термін. Інтерфейс, технології, контент - всі ці компоненти мають відповідати сучасним вимогам навіть у тому випадку, якщо у вас не так вже й багато конкурентів.
Мобільна версія – трохи застарілий термін. Більш професійним є використання словосполучення «адаптивний дизайн».
Всі якісні веб-сайти давно були переведені на безпечний протокол HTTPS. Це особливо важливо, якщо на сайті обробляються дані відвідувачів.
Так називають гіперпосилання, яке веде на неіснуючу сторінку чи ресурс. Наявність таких посилань погано позначається на позиціях сайту в результатах пошуку, а також знижують довіру відвідувачів до вашого ресурсу.
Сучасні системи керування контентом дозволяють змінювати контент сайта швидко та легко. Якщо цей процес викликає труднощі – негайно займіться оновленням сайту.
Якщо ресурси ваших конкурентів виглядають краще, ніж ваш старомодний сайт, то багато ваших клієнтів перейдуть до конкурентів, оскільки вони небезпідставно вирішать, що ви не дуже дбаєте про своїх покупців і замовників. Якщо ваш сайт виглядає акуратно та сучасно – це буде для споживачів найкращою гарантією вашого найвищого професіоналізму.
Підіб‘ємо підсумки
Як бачимо, переваги своєчасного оновлення контенту, макета, програмного забезпечення, пошукових метаданих вашого сайту більш ніж очевидні. Якісний контент, що регулярно оновлюється, дозволить вашому сайту залишатися на вершині списку ранжирування пошукових систем. Гпрний зовнішній вигляд і сучасний дизайн дадуть вашим клієнтам цілковиту гарантію того, що ваш бізнес йде в ногу з часом. Використання прогресивних технологій убереже ваш сайт від дій зловмисників, та забезпечить довіру до сайту з боку клієнтів та пошукових роботів.
Отже, як часто треба оновлювати сайт? Експерти стверджують, що необхідно займатися оновленням сайту не рідше ніж один раз на два-три роки. В протилежному випадку ваш сайт очікує забуття. Підтримка сайту в сучасному стані дає масу переваг, допомагає залучати нових клієнтів та покупців, а головне – підвищити прибуток вашого бізнесу.
Якщо чинники та аргументи, викладені в цій статті, здалися вам переконливими, але у вас немає штатних співробітників для оновлення сайту, фахівці нашої веб-студії будуть раді привести ваш сайт до сучасного вигляду. Ми завжди раді запропонувати вам свою допомогу чи консультації. Звертайтеся до нас будь-яким зручним способом!