22022
191

Інтернет-магазин 2022

Не починайте створювати свій магазин, доки не навчитеся посміхатися.

Якщо ви вирішили розпочати торговельну діяльність в Інтернеті та започаткувати інтернет-магазин, це, безперечно, вірне рішення. Команда веб-студії «РА-СОЛО» підготувала цю статтю, щоб допомогти вам у створенні веб-сайту, що продає, уникаючи помилок і зайвих витрат. Прочитайте цю статтю до кінця, і ви зможете отримати відповіді на багато питань, що стосуються створення інтернет-магазину, перед тим, як фінансувати ті чи інші пункти технічного завдання.

Чому електронна комерція набуває особливої актуальності у 2022 році

Ще зовсім недавно онлайн-шопінг був лише одним із зручних способів купівлі товарів. Однак, коронавірусні події перетворили його на чи не єдиний можливий спосіб. Більш того, очікується, що онлайн-покупки залишаться популярними і після того, як у всьому світі буде скасовано суворі вимоги режиму самоізоляції.

Електронна комерція вигідна, зручна та безпечна не тільки з погляду покупців. Багато компаній, які раніше приділяли увагу розвитку мережі фізичних точок продажу, тепер змушені переходити в онлайн-простір. Зважаючи на все, багато хто з цих компаній так і не повернуться до колишніх бізнес-моделей.

Звичайно, конкуренція серед онлайн-ресурсів, що продають, постійно посилюється. І щоб ваш бізнес не втратив прибутковість, слід вкладати гроші та сили в створення інтернет-магазину. Якщо зайнятися цим своєчасно, то у вас є шанс запустити продуманий та успішний стартап електронної комерції, який відповідатиме сучасним реаліям ринку, а також поточним уподобанням та запитам покупців.

Шість типів онлайн-бізнесу

Можливі варіанти бізнес-схем на онлайн-ринку товарів та послуг

Якщо ви вирішили почати свій онлайн-бізнес з нуля, перше, з чим вам слід визначитися, це бізнес-схема, за якою працюватиме ваш стартап. Ось короткі та зрозумілі описи для всіх шести схем:

B2B (бізнес для бізнесу)

Ви продаєте товари іншій бізнес-структурі або надаєте їй послуги.

B2C (бізнес для покупця)

Класична роздрібна схема, за якої ви продаєте товари та/або послуги кінцевому споживачеві.

C2C (покупець для покупця)

Ви самі є споживачем та продаєте товари/послуги іншому покупцю/споживачу.

C2B (покупець для бізнесу)

Ваші постійні клієнти або разові покупці надають вам послуги, наприклад, просувають ваші товари за допомогою оглядів або шляхом законного лобіювання, наприклад, включаючи інформацію про ваші товари у свої відеоблоги.

B2A (бізнес для установ)

Ви продаєте товари державним установам, наприклад, за допомогою електронних тендерних майданчиків.

C2A (покупець для установ)

Відбувається взаємодія між приватними особами та організаціями, наприклад коли пацієнт записується на прийом у державній клініці за допомогою онлайн-сервісу.

Знайдіть відповідну нішу та аудиторію – 4 бізнес-технології

Обов‘язково використовуйте всі ці технології, оскільки це допоможе вам суттєво знизити вартість створення інтернет-магазину і підвищити прибутковість вашого бізнесу.

PEST – Політика, економіка, соціальність, технологія
Політика, економіка, соціальність, технологія - PEST
Почніть досліджувати цікавий для вас ринок за допомогою PEST-аналізу. Цей метод дозволяє повною мірою оцінити ситуацію у вибраній ніші з урахуванням політичних, економічних, соціальних та технологічних факторів. Метод також буде ефективним, якщо ви плануєте здійснювати зовнішньоекономічну діяльність.

SWOT – Переваги, недоліки, можливості, небезпеки
Переваги, недоліки, можливості, небезпеки - SWOT
Це базовий метод, що дозволяє адекватно оцінити свої сильні та слабкі сторони, а також можливості та небезпеки розвитку бізнесу на тому ринку, де ви збираєтеся робити інвестиції. Перевага аналізу SWOT полягає в тому, що ви можете використовувати її як на етапі перевірки ідеї, так і для оцінки ефективності вашої бізнес-стратегії. Пошук нових напрямків розвитку без використання анілізу SWOT буде недостатньо ефективним.

П‘ять факторів – Конкуренція, нові учасники, постачальники, споживачі та підроблені товари.
Конкуренція, нові учасники, підроблені товари та ін. - П‘ять факторів
Це один із найкращих методів дослідження ринку, перш за все, аналіз ваших майбутніх конкурентів. Метод дає відповіді на найважливіші питання конкуруючих структур та проектів, створює основу для розробки найкращих пропозицій для ваших потенційних клієнтів.

Фокус-групи – Дослідження структури клієнтської бази.
Дослідження структури клієнтської бази
Дослідження фокус-груп має сенс, коли у вас вже є клієнтська база, або мінімально життєздатний продукт, для якого ви хочете знайти відповідний пул покупців. Підказка: якщо ви встановите у себе на сайті інтерактивні опитування, відвідувачі будуть безкоштовно ділитися з вами своїми цікавими ідеями. Крім того, необхідно знайти цільову аудиторію для майбутнього мобільного додатка, але це питання виходить за рамки цієї публікації.

Робити новий сайт чи оновлювати існуючий?

Перше, з чого слід починати, це вирішити, що краще – зробити новий сайт з нуля або оновити дизайн і ПЗ у наявного сайту? Звісно, рішення цієї дилеми кардинально вплине на вартість нового інтернет-магазину.

Відповідь на питання!

Оновлення сайту має сенс, коли у вас вже є гарний сайт і вам просто потрібно трохи його поліпшити.

Звичайно, однозначної відповіді тут немає. Необхідно оцінити технологію, за допомогою якої було створено існуючий сайт, наскільки вона застаріла. Крім того, важливо продумати та обміркувати нову бізнес-стратегію та нові ідеї, які ви збираєтеся реалізувати. Простий редизайн доречний, коли ви вже маєте повноцінний сайт з активною аудиторією, і ви просто хочете втілити нові тенденції в оформленні веб-сторінок або зробити сайт зручнішим для відвідувачів.

Створення сайту з нуля дає більше можливостей для творчості та врахування індивідуальних побажань замовника. Крім того, на новий сайт легше встановити сучасні компоненти, такі як, наприклад, рекомендуючий штучний інтелект. Новий сайт набагато легше інтегрувати із просунутими платіжними системами. І, само собою, новий сайт буде набагато стійкішим до спроб злому.

Звичайно, вартість розробки інтернет-магазину з нуля буде вищою, ніж оновлення існуючого сайту. Але, безумовно, добре продумана платформа у поєднанні з чіткою бізнес-стратегією дозволить інвестору окупити вкладені кошти та отримати прибуток.

Поширені помилки формулівання проблеми створення веб-сайту електронної комерції

Незалежно від того, що саме ви очікуєте в якості результатів ваших зусиль із створення інтернет-магазину, намагайтеся уникнути помилок, що наведені нижче. Це значно знизить витрати на розробку та, безумовно, суттєво підвищить ваші шанси виграти конкуренцію на ринку електронної комерції.

Занадто модний дизайн

Сліпе слідування трендам не завжди є найкращим рішенням. Тим більше, коли йдеться про створення інтернет-магазину. Перш за все, ваш сайт повинен продавати товари, тому важливо знайти баланс між зручністю використання, гарним дизайном та функціональністю.

Неякісні зображення товарів, відсутність відео, цін та описів

Ця помилка навіть не потребує додаткового пояснення. Вся інформація про товар завжди має бути перед очима потенційного покупця, а зображення мають бути якісними та чіткими.

Неефективний пошук та незручна навігація

Згідно сучасним стандартами юзабіліті для інтернет-магазинів, відвідувач сайту має отримувати інформацію не більше ніж у три кліки.

Відсутність функціоналу фільтрації чи неякісна структура параметрів селекції товарів

Якщо ваш інтернет-магазин продає багато найменувань продукції, він має надавати можливість фільтрувати товари за ціною, популярністю, а також за різноманітними властивостями. Крім того, відстеження дій відвідувача по фільтрації товарів дозволяє отримати цінну інформацію для виробників. Найчастіше додавання одного нестандартного фільтра може значно полегшити пошук та, відповідно, різко підвищити обсяги продажів.

Повільне завантаження сторінки

Час завантаження сторінки сайту не має бути довшим за 3 секунди. І справа тут не тільки в тому, що сайт, сторінки якого відкриваються довго, відразу буде песимізований пошуковими системами, і відвідуваність інтернет-магазину різко впаде. Дослідження показують, що більшість користувачів просто переходять на інші інтернет-ресурси, не чекаючи, доки відкриється сторінка.

Занадто складний процес реєстрації

Форма реєстрації користувача не повинна містити більше трьох рядків. Бажано також, щоб була реалізована можливість швидкої реєстрації за номером телефону або обліковим записом у соціальних мережах.

Погана адаптація під мобільні пристрої

У 2019 році два мільярди користувачів здійснили покупки за допомогою мобільних пристроїв. І, якщо ваш інтернет-магазин не адаптований відповідним чином, ви втратите велику кількість покупців, а, як наслідок, великі гроші.

Немає відгуків, немає підтримки в соцмережах, немає чатботу

Згідно з численними дослідженнями, 84 % користувачів довіряють відгукам про товари на сторінках інтернет-магазину. У той же час велика кількість відгуків є фіктивними. Не зловживайте кількістю відгуків, якщо не хочете ризикувати репутацією свого бізнесу.

Розробка чат-ботів стала популярною вже давно, а розвиток соціальних мереж призвів до появи нового терміну: соціальна комерція.

Немає персоналізованих або пошукових рекомендацій щодо товарів

Персоналізація та електронна комерція сьогодні невіддільні один від одного. Система рекомендацій щодо товарів – це лише один із елементів персоналізації взаємодії з покупцями. Чи є сумніви щодо необхідності такого підходу? За даними агентства «Реджоінер», 35 % свого прибутку корпорація «Амазон» отримує за рахунок системи рекомендацій щодо товарів.

Немає версій сайту іншими мовами

Не всі відвідувачі вашого сайту мають місцеву державну мову. Не завадить мати окрему версію сайту кожної місцевої мовної групи, а також версію англійською мовою.

Немає інформації про умови повернення та доставки товарів

Розташуйте на сайті інформацію про способи повернення та умови доставки. Наявність такої інформації допоможе їм ухвалити рішення про покупку того чи іншого товару.

Стандартне ПЗ чи індивідуальна технологія?

Найбільш популярним ПЗ для створення інтернет-магазину є Шопіфай, Мадженто та Вукомерс. Будь-яка з цих платформ дозволяє створити інтернет-магазин безкоштовно чи майже безкоштовно. Однак такий інтернет-магазин важко буде модифікувати для того, щоб реалізувати індивідуальні особливості вашого бізнесу. Варіант стандартного ПЗ цілком підійде для малого бізнесу.

Індивідуальна розробка – це набагато дорожчий та трудомісткий спосіб створення інтернет-магазину. Проте, окупність інвестицій у такий проект може бути значно вищою. Проте, слід пам‘ятати, що інтернет-магазин, навіть професійно розроблений за індивідуальним технічним завданням, не буде економічно ефективний без грамотної маркетингової стратегії. Без такої стратегії результати вашого стартапу будуть непередбачуваними.

Як би там не було, інвестор завжди має шукати способи скорочення видатків. Необхідно максимально скорочувати час між початком розробки технічного завдання та виходом на ринок завершеного проекту, без погіршення якості. Перелічимо декілька важливих кроків, які слід зробити, щоб отримати ефективний інтернет-магазин, уникаючи при цьому помилок та непотрібних інвестицій.

Етапи створення інтернет-магазину

Схема этапів створення интернет-магазину
Знайдіть надійного експерта та отримайте консультацію

Необхідно отримати професійну думку та вирішити, чи має сенс застосувати звичайний дизайн чи доведеться створити якісний проект з нуля.

Зробіть загальну специфікацію структури сайту

Ваш перший ескіз технічного завдання відображатиме основні розділи вашого майбутнього сайту та схему навігації. Складаючи ТЗ, необхідно пам‘ятати про контент сайту та стратегію просування. Тематика контенту у різних розділах має бути взаємопов‘язана. Слідкуйте за відповідністю контенту загальної концепції сайту. Вірні рішення на початковому етапі суттєво запобігають зайвим витратам у майбутньому.

Винайдіть кольорове втілення та створіть дизайн

На етапі створеннясхеми кольорів та макету майбутнього сайту бажано замовити дизайнеру розробку фірмового стилю з урахуванням сучасних тенденцій веб-дизайну та тонкощів психологічного сприйняття тієї чи іншої кольорової гами. Наприклад, синій та білий кольори асоціюються з безпекою та стабільністю, зелений пов‘язаний з екологією, а червоний привертає увагу та вселяє необхідність швидкого прийняття тих чи інших рішень.

Складіть список функцій, що визначають МЖП

Мінімально життєздатний продукт (МЖП) – це сайт, що працює, але з мінімальним переліком функцій. Ось що має бути на сайті інтернет-магазину на стадії МЖП: форма входу зареєстрованих користувачів, хоча б деякі розділи категорій товарів як мінімум один платіжний шлюз для оплати замовлення.

Створіть та запустіть МЖП

На даному етапі необхідно перевірити працездатність МЖП, а також отримати відгуки щодо роботи сайту.

Проаналізуйте відгуки клієнтів

Аналіз відгуків клієнтів дуже важливий, оскільки часто в них містяться корисні ідеї, які змусять вас змінити всю стратегію проекту. Очевидно, що своєчасна зміна концепції є вкрай вигідною. З одного боку, можна уникнути зайвих витрат. З іншого боку, є шанс суттєво підвищити якість проекту.

Створіть повноцінний інтернет-магазин

Тепер, коли у вас є численні відгуки клієнтів, можна створювати повноцінний інтернет-магазин. Найкраще буде скористатися методом LEAN – метод збережливого стартапу. Це означає, що вам слід аналізувати відгуки покупців щоразу, коли додаєте новий набір функцій. Так потрібно робити аж до того моменту, поки ваші клієнти не будуть задоволені проектом і почнуть купляти товари у вашому новому магазині.

Обміркуйте перші маркетингові ходи

Немає жодного сенсу інвестувати кошти у створення інтернет-магазину без відповідної маркетингової та SEO-стратегії. Обов‘язково використовуйте соціальні мережі, платну рекламу, промоутерів та відеомаркетинг.

Забезпечте підтримку вашого проекту

Вам обов‘язково будуть потрібні послуги висококваліфікованих програмістів для забезпечення працездатності інтернет-магазину. Тому передбачте відповідні статті видатків у своєму бюджеті.

Дизайн сторінок інтернет-магазину

Згідно з дослідженнями, дизайн вашого інтернет-магазину визначає до 94 % вражень користувача при першому відвідуванні, і надалі це враження буде важко змінити. Ось чому зовнішній вигляд сторінок має бути збалансованим. В ідеальному випадку сторінки сайту мають бути зовні приємними, але при цьому не маскувати потрібну інформацію, необхідну для ефективних продажів.

Оптимізація коефіцієнта конверсії

Коефіцієнт конверсії – це співвідношення кількості продажів до загальної кількості відвідувачів сайту у відсотковому обчисленні. Оптимізація цього коефіцієнту – процес безперервний. Це означає, що вам слід постійно відстежувати дії користувачів на вашому сайті. Мета такого відстеження полягає в побудові зручного компонування та системи навігації сайту, що полегшує користувачам виконання покупок.

Інакше кажучи, на вашому сайті не має бути логічних та візуальних перешкод для користувача. Відстеження дій відвідувачів дозволяє знаходити та усувати такі перешкоди.

Вирва конверсії онлайн-бізнесу

Схема вирви конверсії

Вирва конверсії онлайн-бізнесу складається з чотирьох рівнів:

  • поінформованість;
  • інтерес;
  • бажання;
  • дія.

Необхідно прагнути, щоб кожен розділ вашого сайту відповідав елементу продажів. Тут важливий буквально кожен елемент дизайну та навігації, їхнє призначення полягає в тому, що вони допомагають відвідувачам сайту просуватися по елементах вирви до прийняття рішення про покупку.

Сучасні тенденції дизайну

Ваш сайт має бути адаптованим до всіх форматів екранів відвідувачів, у т.ч. та для мобільних пристроїв. Сучасні тенденції характеризуються використанням анімованого тла, асиметричних компоновок. Як і раніше, в моді мінімалізм, використання порожнього простору в поєднанні з оригінальною друкаркою.

Рекомендований функціонал інтернет-магазину

Сучасні системи управління контентом дозволяють реалізувати багато корисних функцій, причому, без істотних витрат робочого часу програміста. Ось що ми рекомендуємо включити до алгоритму програмного забезпечення вашого торгового майданчика:

Реєстрація користувачів та вхід до системи

Відвідувач сайту створює свій персональний еккаунт (тобто обліковий запис у базі даних) та отримує сторінку особистого кабінету. Обов‘язково продати можливість відновлення забутого пароля. Форми входу та реєстрації мають бути захищені алгоритмом капчі.

Кошик

Жоден інтернет-магазин не може працювати без кошика. Прагніть зробити кошик зручним, інформативним та ергономічним. Необхідно виключити зникнення товарів із кошика внаслідок технічних проблем на сервері.

Список бажань і список порівняння

Ці функції допоможуть вам підтримувати великий обсяг продажів, крім того вони дуже зручні для відвідувача. Він отримує більше можливостей вибирати товари, порівнювати їх один з одним та планувати свої майбутні покупки.

Особистий кабінет з історією покупок та даними клієнта

Ці функції допоможуть вам підтримувати великий обсяг продажів, крім того вони дуже зручні для відвідувача. Він отримує більше можливостей вибирати товари, порівнювати їх один з одним та планувати свої майбутні покупки. З моменту створення облікового запису на сайті зберігатиметься історія замовлень, персональні дані та інша індивідуальна інформація. З‘являється можливість динамічно змінювати ціни товарів тих чи інших користувачів, наприклад, для різних категорій покупців. Для цього треба запрограмувати на сайті систему знижок.

Інтеграція платіжних систем

Створіть для ваших покупців можливість вибирати спосіб оплати зі списку найпопулярніших платіжних систем, наприклад, «Приватбанк» або «ПэйПэл». Деколи виявляється корисним створити можливість оплати готівкою та криптовалютою. Важливо, щоб усі фінансові операції, які відвідувачі здійснюють на вашому сайті, були б надійно захищені за допомогою технології SSL або аналогічних засобів захисту.

Часті питання, контактна інформація, програми лояльності та кнопки соціальних мереж

Все це обов‘язкові функції для вашого інтернет-магазину, оскільки вони допомагають покупцям легко знаходити інформацію, не забираючи часу у співробітників кол-центру. На сайті повинні бути зазначені посилання на ваші екаунти в соціальних мережах, за допомогою яких користувачі зможуть більш тісно взаємодіяти з персоналом магазину.

Тематичні статті

Розділ тематичних статей допоможе вам вбити двох зайців одним пострілом. За допомогою блогу ви можете залучити на сайт нових відвідувачів зі сторінок пошукових систем, а також надати клієнтам цінну інформацію про ваші товари, тенденції розвитку галузі та рекламних акціях компанії.

Функціонал управління сайтом та збору аналітичної інформації

За допомогою цих функцій можна керувати нестандартними функціями свого веб-сайту. Відстеження аналітики є дуже важливим для прийняття вірних рішень щодо тих чи інших маркетингових стратегій.

Скільки коштує створення інтернет-магазину?

Однозначної відповіді на це питання немає. На підсумкову суму контракту впливає безліч факторів, зокрема складність проекту, використовувані технології та час, витрачений персоналом веб-студії. Складаючи бюджет, слід пам‘ятати, що після запуску МЖП вартість робіт може значно збільшитися.

Очевидно, що навіть географічне розташування розробників, яких ви наймаєте для виготовлення сайту, впливає на суму контракту. Скласти остаточну вартість робіт можна лише після ретельного обговорення всіх тонкощів та специфікації етапів технічного завдання в окремому документі.

Наша досвід свідчить, що мінімальна вартість створення інтернет-магазину не може бути меншою за дві сотні доларів США. Максимальна вартість інтернет-магазину, як це часто буває, обмежується лише можливостями замовника. Проекти на базі просунутих сучасних технологій створення веб-сайтів можуть коштувати багато сотень тисяч доларів.

Чи є сенс розпочинати бізнес в Інтернеті?

Відповідь однозначна і сумніву не підлягає: сенс є. Не потрібно бути спеціалістом з маркетингу, щоб побачити, як з кожним роком все більше і більше компаній, у різних галузях, активно розвивають свою інтернет-інфраструктуру. Все більше потенційних клієнтів перестають ходити магазинами та ринками, і починають шукати свої покупки в мережі Інтернет. На сьогоднішній день просто не залишилося серйозних підприємств, які не мають повнофункціонального інтернет-магазину.

Звичайно ж, завжди існують певні ризики, коли ви починаєте новий бізнес. Однак, у вас буде багато шансів на успіх, якщо ви:

  • виконали грамотний аналіз ринку;
  • переконалися, що ваші товари справді користується попитом;
  • змогли виставити привабливі ціни за свої товари;
  • створили сучасний веб-сайт, максимально зручний для покупців;
  • знайшли надійних розробників свого інтернет-магазину, з яким вдалося укласти вигідний контракт на розробку інтернет-магазину за прийнятну вартість.

Співробітники нашої веб-студії мають всі необхідні навички та багатий досвід створення складних та ефективних інтернет-проектів. Звертайтеся до нас, і ми розробимо сучасний інтернет-магазин, за допомогою якого ви зможете охопити свою цільову аудиторію та суттєво збільшити ефективність вашого бізнесу.

Вісім аргументів н…
Відкиньте будь-які…