102021
93

Програмне забезпечення системи…

Купуючи корову, переконайтеся, що сплачуєте й за її хвіст

Сьогодні будь-якому підприємцю, який працює в сфері оптової та оптово-роздрібної торгівлі, доводиться приділяти увагу комп‘ютеризації власного бізнесу. Як правило, основою інфраструктури такого бізнесу є інтернет-магазин, побудований на основі тієї чи іншої спеціалізованої CMS. Інтернет-сайт такого магазину, як правило, виконує найрізноманітніші функції, як в частині обслуговування покупців, так і в тому, що стосується функцій управління продажами з боку персоналу. На жаль, різноманіття функцій інтернет-магазину закінчується там, де починається підготовка даних для такого магазину, а також в тому випадку, коли виникає необхідність реалізувати специфічні функції, такі як система знижок або оперативне масштабування цін для тих чи інших груп товарів. Само собою, в даній статті йдеться не про дорогих комплексах ПЗ, а про звичайний сайт, побудований на стандартному безкоштовному «движку», такому, як Вордпрес/Вукомерс.

Звичайно ж, для безкоштовних CMS існує безліч безкоштовних і платних плагінів, які дозволяють встановити систему знижок. Однак, як то кажуть, розмаїття життя не дозволяє підігнати його під той чи інший шаблон. Ось чому для комплексної автоматизації обліку виробничих і торгових процесів необхідно користуватися спеціалізованим програмним забезпеченням, виконаним за проектом під конкретного замовника. Один з таких проектів був реалізований програмістами нашої веб-студії. В описі проекту викладена технологія ПО імпорту товарів. В рамках даної статті ми покажемо, як була вирішена задача реалізації багаторівневої системи знижок для торгового підприємства.

Формулювання питання

Основою системи знижок є категорії покупців і система диференційованих цін для кожного товару і для кожної категорії покупців. Крім того, для кожного товару встановлюється режим ціноутворення, у вигляді константи в національній валюті або у вигляді числа умовних одиниць.

Категорії покупців такі:

  • роздрібний покупець;
  • дропшипер – покупець, який працює за системою прямих поставок;
  • оптовик;
  • дилер.

Для кожної категорії покупців в таблиці імпорту зарезервована відповідна колонка:

Дані в електронній таблиці, підготовлені для імпорту в базу даних магазина з урахуванням системи знижок

Окрім даних у файлі імпорту, інформація може бути відкоригована в адмінпанелі сайту. Більш того, адміністратор має можливість привласнювати той чи інший статус будь-якому покупцеві. Для того, щоб отримати пільговий статус, покупцеві потрібно пройти процедуру реєстрації на сайті.

Після того, як покупцеві надано пільговий статус, він отримує можливість оформляти замовлення за зниженими цінами на всі товари, для яких встановлені пільгові ціни. Інформація про пільговий статус міститься в електронних листах, які формуються автоматично з метою інформування покупця про відповідні події в інтернет-магазині. Крім того, після виконання процедури входу на сайт, в правому верхньому куті вікна браузера з‘являється інформаційна панель про наявність або відсутність пільгового статусу.

Реалізація питання

Алгоритм реєстрації на сайті побудований на основі стандартного функціоналу Вукомерс. Однак, цей алгоритм був істотно допрацьований програмістами нашої веб-студії шляхом створення наступних додаткових можливостей:

  • интеграція алгоритму Google Recaptcha;
  • відновлення втраченого паролю;
  • повторна відправка листа для відновлення втраченого паролю;
  • обмеження по частоті відправлення листа для відновлення втраченого паролю;
  • процедура активації облікового запису шляхом написати листа користувачу активационной посилання, або вручну, оператором з адмін-панелі сайту;

Форма для реєстрації користувачів виглядає наступним чином:

Скріншот сторінки реєстрації та входу користувачів

Після того, як користувач увійшов на сайт і підтвердив свою поштову адресу, він може направити запит на отримання особливого статусу. Статус можна запросити в модальному вікні, яке відкривається або на сторінці товару, або в інформаційній панелі, справа вгорі:

Скріншот діалогового вікна із запрошенням користувачеві заповнити дані і відправити запит на отримання пільгового статусу

Заявку користувача розглядає адміністратор сайту і привласнює той чи інший статус виходячи з відомостей про користувача, обсягу його замовлень за деякий період часу і т.ін. Змінити статус можна в панелі управління сайтом. Тут же, за необхідністю, можна активувати обліковий запис користувача, для тих випадків, коли лист з посиланням для підтвердження E-mail не надходить в поштову скриньку клієнта.

Скріншот вікна адміністратора для привласнення статусу користувача і для активації його аккаунту

Щойно користувачеві буде надано пільговий статус, він зможе пріобретато товари за тими пільговими цінами, які передбачені для його категорії покупців.

При обиранні товару власник пільгового статусу моде бачити ціну без урахування знижки, але товар він набуває за пільговою ціною

Адміністратор може впливати на відпускні ціни за допомогою алгоритму імпорту, а також шляхом прямого коригування пільгових цін товару. В адмінпанелі сайту реалізовані додаткові поля для цін, що відповідають різним категоріям покупців.Поля розташовані у додатковій вкладці «Схема ціни»:

Зовнішній вигляд полів для коригування цін різних категорій оптових покупців

В системі реалізована можливість не тільки вибіркової, а й глобальної зміни цін. Спеціальне діалогове вікно сайту містить:

  • поле для зміни курсу умовної одиниці;
  • кнопку для виконання глобального перерахунку цін в гривні у товарів, ціна яких встановлена в умовних одиницях;
  • статистику товарів, що мають знижку;
  • статистику користувачів, яким надано пільгу.
Перерахунок цін, статистика пільгових товарів і статистика користувачів, що мають пільгу

У цій статті ми привели опис лише одного з можливих варіантів організації процесу ціноутворення в середньої і великої оптово-роздрібної компанії. В разі потреби програмісти нашої студії виконають адаптацію алгоритму під будь-які конкретні вимоги замовника.

Звертайтеся до нас, ми завжди раді співпраці!